V mesecu aprilu in maju smo Hišni škrati, otroci iz oddelka prilagojenega programa, raziskovali sebe, svoje čute in čutila. Najprej smo z opazovanjem sebe in drugih spoznali naša čutila (oko, nos, ušesa, jezik in kožo) in jih nato prek načrtovanih dejavnosti podrobneje raziskovali.
Na sprehodih skozi mesto in naravo smo vohali razne vonjave. Pozorni smo bili na prijetne vonje iz pekarne in cvetočega travnika ter na manj prijetne kot so vonji v bližini prometnih cest. Prisluhnili smo tudi zvokom v naši okolici: petju ptic, lajanju kužkov, zvoku različnih prevoznih sredstev … Spoznali smo, da nam čuti pomagajo videti, okušati, tipati, vohati in slišati svet okrog nas.
V igralnici smo pripravili postaje za raziskovanje čutov. Na postaji za voh smo v lončkih vohali različne začimbe in dišave. Na tipni postaji smo tipali tople in hladne materiale, mehke in trde, grobe in nežne. Na postaji za sluh smo prisluhnili zvokom, ki jih oddajajo predmeti: zvonec, ključi, glasbila, budilka, radio. Na vidni postaji smo spoznavali barve mavrice, jih mešali in prelivali. Pozabili nismo niti na okušanje. Spoznali smo štiri glavne okuse: slano, kislo, sladko in grenko. Spekli smo čisto prave čokoladno-borovničeve kolačke in pripravili čajanko. Na okušanje in druženje smo povabili prijatelje iz skupine Vrtnih škratov, ki so potrdili, da so nam kolački odlično uspeli.
Za popolno čutno doživetje smo večkrat obiskali Čarobno sobo, kjer smo še dodatno stimulirali, razvijali in uravnotežili svoje čute.
Z izvedenimi čutnimi dejavnostmi smo spoznali, da posamezniki različno doživljamo svet okrog sebe in so nam všeč različni čutni dražljaji. Delavnice izkustvenega učenja so nas spodbudile k boljšemu zavedanju sebe in okolice ter intenzivnejšemu in trajnejšemu pomnjenju naučenega.
Prispevek pripravila: Tereza Dariž, mag. prof. inkluzivne pedagogike