TEDEN OTROKA – ˝ODGOVOR JE POGOVOR˝

Teden otroka v Sloveniji poteka 1. teden v oktobru in temelji na obeleževanju Svetovnega dneva otroka, vse od leta 1957.

Tema letošnjega tedna otroka (5. oktober – 11. oktober 2020) je: ODGOVOR JE POGOVOR.

TEDEN OTROKA V SKUPINI KAPLJICE

V tednu otroka: ”Odgovor je pogovor”, smo se veliko pogovarjali o prijateljstvu, kaj imajo otroci radi, s kom se radi igrajo, kaj radi počnejo,…

Veliko je bilo skupne igre na igrišču in v igralnici, sprehodov v naravo, kjer smo z velikim navdušenjem skakali po lužah.

Otroci so pod drevesom prisluhnili pravljici Kako je ježek dobil prijatelja.

Izvajali smo igre v dvojicah: masaža, izdelovanje čestitke za prijatelja, nabiranje kostanjev v skupno kanglico, hoja v koloni,… vse to in še več je popestrilo naše bivanje v vrtcu, v tednu otroka..

Skupina Kapljice s strokovnima delavkama Diano in Danijelo

TEDEN OTROKA V SKUPINI ISKRICE

V skupini ISKRICE smo dali poudarek v znamenju pomembnosti pogovora, saj lahko z njim hitreje najdemo rešitev, si olajšamo občutke žalosti, jeze in razočaranja ter dobimo občutek, da nismo sami ter v znamenju prijateljskih vezi in prijateljev.

Teden smo pričeli z deklamacijo NEKAJ TI MORAM POVEDATI (Andrej Rozman – Roza). Pogovor o deklamaciji je vodil v smer prijateljstva in same potrebe po bližini ter zaupanju. Prišli smo do zaključka, da problem postane manjši, ko ga z nekom delimo, s pogovorom spoznavamo nove prijatelje, zmanjšamo stres in se razbremenimo.

Teden smo nadaljevali s pravljico NAJLEPŠE DARILO (J. Emmett), ki govori o prijateljstvu ter skrbi drug za drugega. V okviru teme so nastale umetniška dela otrok MOJ PRIJATELJ. Na slikah se vidi domišljija otrok. Domišljija pomaga otrokom, da raziskujejo svet okoli sebe in, da si ustvarijo predstavo o njihovi prihodnosti, ki njihovemu življenju daje tudi smisel. Poleg tega sposobnost domišljije otroku pomaga, da se  bolj domiselno soočajo z vsakodnevnimi življenjskimi izzivi in lažje rešujejo težave.

Teden smo zaključili z rajanjem in petjem s prijatelji.

Strokovna delavka: Gabrijela Požar, dipl. vzg. pred. otrok

TEDEN OTROKA V SKUPINI ZMAJČKI

V skupini Zmajčki je bil v tem tednu ravno »pogovor« vodilo za načrtovanje dejavnosti. Otroci so preko igre, medsebojnega druženja spoznali, da lahko s pogovorom spoznavamo nove prijatelje, izrazimo svoje potrebe in želje, se potolažimo, če smo žalostni, jezni …

Otroke je v ponedeljek obiskal zelo klepetavi zmajček Klepetavček, ki nikoli ne ostane brez besed. Otroci so ga z navdušenjem sprejeli. Kasneje smo se igrali igrici »Govoreči zmajček« in »Telefonček«. Zmajčku smo z blazinami oblikovali svoj kotiček, v katerem je lahko vsak otrok z njim poklepetal. Na željo otrok je dobil tudi leseno posteljico, da ne bo več spal v omari. V novo nastalem kotičku so otroci z zmajčkom vsakodnevno klepetali ter mi poročali o zmajčkovih prigodah in dogodivščinah. Razvila se je tudi simbolna igra: zmajček je kmalu zbolel, ker je spil blatni sok, deklica je bila zdravnica in ga je zdravila, deček pa je vozil rešilca in pomagal.

V Tednu otroka smo se ob prebiranju slikanice Mala miška in veliko rdeče jabolko (A. H. Benjamin) pogovarjali tudi o vsestranski uporabi jabolk (čežana, štrudelj, marmelada, kis …). V ta namen smo jabolka vonjali, tipali, jih okušali ter stisnili v slasten jabolčni sok.

Seveda ni manjkalo tudi gibanja. V okviru zdravstvene preventive smo se v družbi medicinskih sester in kineziologinje v telovadnici naše enote preko različnih gibalnih iger in poligona razgibali, s starši pa so otroci v okolici svojega doma v okviru letošnjega Teka družin simbolično odtekli nekaj metrov. Ob tej priložnosti se jim zahvaljujeva za poslane foto utrinke teka.

Strokovni delavki: Sandra Smiljanić, Tjaša Abram

TEDEN OTROKA V SKUPINI PINGVINČKI

V tednu otroka smo otrokom pripravile lutkovno predstavo Jabolko (Anja Štefan). K ogledu predstave smo povabile tudi skupine iz oddelka.

Strokovni delavki: Helena Celin in Sara Marolt

TEDEN OTROKA V SKUPINI VELIKI RAZISKOVALCI

V skupini Veliki radovedneži smo Teden otroka obeležili na različne načine.

Jutranji krog otroci začnejo s pesmico Lepši svet, ki jo ponazorijo z gibi in kretnjami, nato pa se skupaj dogovorimo, kaj bi radi počeli. Tokrat pa smo Teden otroka začeli s socialno igro “Svinčnik na sredini”. Vsak otrok je imel priložnost, da preda sporočilo svojemu prijatelju. Otroci so tako poslušali drug drugega in njihovi pogovori so bili prav zanimivi. Povedali so kaj jih moti, postavljali vprašanja in dobili odgovore. Slišati je bilo tudi: “Rad-a te imam!”

Animirani film 5 socialno čustvenih kompetenc je otroke spodbudil k kritičnemu razmišljanju, kako bi rešili problem, ki nastane pri igri z vrstnikom.

V skupini poteka tudi projekt “Beremo skupaj”. Pravljice Koštrun prepirun (B. Spathelf), Ovčka Belka plete oblačila (T. Ban), O miški, ki je iskala prijatelja ( E. Cole), Juha, ki iz buč se kuha (H. Cooper) in druge so otroke spodbudile k pogovoru. Nekaj pravljic je bilo tudi takšnih, kjer so otroci spoznavali, da smo si različni, a vsak je pomemben del skupine. To nas bogati in skupaj rastemo, ter premagujemo izzive, ki so pred vse nas postavljene. Tudi vzgojitelji smo del skupine in zelo pomembno je, da smo dober zgled medsebojnih odnosov.

Otroci so si ogledali tudi power point predstavitev Otroci Sveta in Svet v katerem živim, govora pa je bilo tudi o Corona virusu, čustvih in sprejemljivem vedenju.

Otroke sem vprašala: “Kaj za vas pomeni pogovor?”

Odgovorili so bili (zapis otroške pripovedi):

“O:  Moje prijateljice povabim na pogovor vsakič, kadar se skregamo. Se pomenimo pri enih drevesih. To so drevesa prijateljstva. Drgač reče drevo: “Vse bo uredu!” in se nazaj sprijateljimo.

O1:  Rada se pogovarjam z L. Greva v čveketalnico in se zmeniva z jezikom, z usti se pogovarjamo. Nekateri se ne, ker ne znajo govorit.

O2:  Nekaj se zmeniš in potem to narediš in upoštevaš, a ne!

03: Z mojimi prijateljicami se rada pogovarjam in igram. Če nekaj naredim, kar ni lepo, pol rečem : ˝Oprosti˝ in se pogovorim v čveketalnici.

O4: Nisi več moj prijatelj, če se ne bi pogovarjal z mano. Potem ne moreš rešit svojga problema.

O5: V vrtcu se želim pogovarjati z L. “ Se lahko prosim pogovarjaš z mano?” On mi pa reče, da noče.

O6: Opozoriš prijatelja, to je tudi pogovor. Daš mu sporočilo in opozorilo.”                          

Otroci so se pogovarjali, poslušali drug drugega in dobili tudi odgovore. Sledile so različne dejavnosti, ki so popestrile teden otroka. Med drugim so sodelovali na lik. delavnici, kjer si je otrok sam izbral tehniko ustvarjanja na temo “Igraj se z mano”. Zapisali smo tudi njihove komentarje.

Risbice zdaj bogatijo otroško garderobo, nato pa jih bomo poslali na mednarodni likovni natečaj Bodi umetnik – Igraj se z mano.

Vsakodnevno je potekala prosta igra, kjer so otroci odpotovali v svet domišljije, se zabavali, plesali ali pa smo se odpravili na sprehod, če nam je le vreme dovoljevalo.

Strokovni delavki: Manuela Bošnjak in Branka Gašić

Dostopnost