V vrtcu Postojna smo Teden umetnosti obeležili v treh skupinah otrok starih od 3 do 5 let. Usmerili smo se na tematiko prekomerne porabe plastičnih vrečk, o kateri smo se pogovarjali tako v vrtcu kot tudi doma. Preko pravljice »Potovanje male plastične vrečke« (M. Podgornik), smo se dotaknili različnih vprašanj, dilem, pomislekov. Spraševali smo se kaj se s plastično vrečko zgodi, ko pristane v oceanu, kaj se zgodi z živalmi, ki se v plastiko zapletejo, jo pojedo, kako bi lahko ponovno uporabili plastično vrečko in kako bi jo nadomestili, kakšne rešitve bi lahko ponudili. Otroci so o tej temi vedeli veliko, eden izmed otrok je predlagal, da prepovemo uporabo plastičnih vrečk in uporabljamo škatle. Deklica je predlagala, da vsem pošljemo sliko želve, kateri se je plastična vrečka ovila okrog vratu in se zarastla. Otroci so vedeli, da moramo plastično vrečko vreči v rumene smetnjake ter, da njihove mamice uporabljajo vrečke, ki jih lahko večkrat uporabimo. Otroci so nato dobili tudi idejo o plesu z rekvizitom-vrečko, ki smo ga izvedli na vrtčevskem travniku ob spremljavi klasične glasbe. Po plesu so imeli možnost igre z vrečko. Nekateri otroci so vrečko uporabili za podoživljanje pravljice ter prikazovali različne situacije povezane z zgoraj omenjenimi vprašanji. Tako je vrečka postala riba, ki plava v morju, spremenila se je v vrečo za kenguruja,… Z vrečkami so nastale tudi spontane igre, tako so se namesto otrok spuščale po toboganu, otroci so vrečke obesili na drevo in opazovali njihovo gibanje v vetru, vozili vrečko v samokolnici,…ob tem pa ves čas eden drugega opozarjali, da ne pustijo vrečke na tleh, temveč jo odložijo na primerno mesto, primeren smetnjak. Ves teden smo tudi likovno ustvarjali. Otroci so s tehniko lepljenja časopisnega papirja na podlago ter striženja in risanja, izdelali ribe, ki so jih prilepili na plastično vrečko. Izdelek je predstavljal ribo, ujeto v plastični vrečki. Tako so poimenovali tudi razstavo na našem oddelku – »Riba ujeta v plastični vrečki«. K sodelovanju smo povabile tudi starše. Z otroki so se doma pogovorili o problemu prekomerne uporabe plastike ter prinašali material.
Ugotovili smo, da tako otroci kot odrasli o tej problematiki veliko vemo, a prevečkrat pozabimo na aktualna družbeno ekološka vprašanja današnjega časa. Menimo, da smo s številnimi dejavnostmi otrokom približali vseživljenjski pomen ekologije in umetnosti ter z iskanjem različnih nalog našli rešitve za posamezne okoljevarstvene probleme.
Zapisale:
Kristina Česnik, Sara Marolt, Polona Iskra Mahnič